"Mali badacze" - tydzień eksperymentowania w grupie integracyjnej
Przez cały tydzień towarzyszyły nam eksperymenty. Dzieci poznały jak zachowuje się ciecz nienewtonowska, która raz jest cieczą, a raz ciałem stałym. Nauczyły się jak zrobić bańkę...
Przez cały tydzień towarzyszyły nam eksperymenty. Dzieci poznały jak zachowuje się ciecz nienewtonowska, która raz jest cieczą, a raz ciałem stałym. Nauczyły się jak zrobić bańkę...
Uczniowie klas I i II po raz kolejny wzięli udział w projekcie „Poliglota w krainie języków”, organizowanym przez Powiatowe Centrum Edukacyjne w Lubaniu. Pierwszo- i drugoklasiści z wielkim zaangażowaniem wykonywali poszczególne zadania, najlepsi z nich wzięli udział w finale projektu, którym był quiz językowy sprawdzający wiedzę.
W dniu 23 lutego, na obiekcie MOSiR w Lubaniu, odbył się finał powiatowy w pływaniu drużynowym dziewcząt i chłopców – w ramach Igrzysk Dzieci. W zawodach uczestniczyły trzy placówki: SP nr 2 Lubań, SP Świeradów Zdrój i SP nr 1 Lubań. Podczas zawodów rozegrane zostały: sztafeta pływacka 6x25 m stylem dowolnym oraz konkurencje indywidualne (25 m stylem motylkowym, 50 m stylem dowolnym, 50 m stylem klasycznym, 50 m stylem grzbietowym). Suma wszystkich uzyskanych wyników dała lubańskiej Jedynce – zarówno w kategorii dziewcząt, jak i chłopców – bardzo wysokie – II miejsce. Brawo Wy! Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!
W ostatnim tygodniu dzieci, uczęszczające do świetlicy szkolnej, wzięły udział w serii zajęć pn.„Jedz owoce i warzywa”. Ich głównym celem było kształtowanie nawyku jedzenia warzyw i owoców oraz zrozumienie znaczenia witamin dla zdrowia. Nasze „świetliczaki” zapoznały się zatem z zasadami żywienia młodego człowieka, dowiedziały się, co oznacza pojęcie jedna porcja (warzyw/owoców) czy zrozumiały istotę picia codziennie dużej ilości płynów – głównie wody. Ponadto dzieci wraz z opiekunami grup przygotowały pyszne sałatki (bomby witaminowe) oraz wykonały prace plastyczne pt. „Moja śniadaniówka”.
Ostatnio na edukacji przyrodniczej uczniowie 2a przygotowali różne eksperymenty, które zaprezentowali nie tylko swoim kolegom i koleżankom z klasy, ale także zaproszonym rówieśnikom z sali obok, czyli 2c. Na samym początku dzieci miały okazję zaobserwować zachowanie się cieczy o różnej gęstości, które zostały wlane do jednego naczynia. To doświadczenie przygotował i wyjaśnił Tymon. W trakcie zajęć zachodziły też reakcje chemiczne w wyniku połączenia kwasu z zasadą (octu i sody oczyszczonej), dzięki którym Eliza zaprezentowała wszystkim nadmuchiwany – powstałym gazem – balon, a Tobiasz zademonstrował niezwykły wulkan.